چشم انداز و اهداف کتابخانه

اهداف وچشم انداز کتابخانه دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس:

هدف اصلی کتابخانه کمک به ارتقاء سطح کیفی آموزش و پژوهش در دانشکده از طریق تامین منابع اطلاعاتی چاپی والکترونیکی، نوآوری جهت رسیدن به بهترین شیوه های ارائه ی خدمات وگسترش خدمات علمی وپژوهشی کتابخانه ای و فراهم نمودن محیطی مناسب جهت استفاده از این منابع در راستای آموزش و پژوهش در کوتاهترین زمان و مفیدترین شرایط ممکن است.

  • فراهم آوری و گردآوری مواد کتابخانه ای اعم از چاپی، غیرچاپی و الکترونیکی و ارائه خدمات دسترس پذیری منابع و اطلاعات علمی مورد نیاز پژوهشگران دانشکده
  • انجام خدمات فنی ( فهرستنویسی، سازماندهی و نمایه سازی) کلیه منابع کتابخانه های بیمارستانی و دانشکده پیراپزشکی فردوس
  • راهنمایی و آموزش مراجعان در بازیابی و استفاده از منابع اطلاعاتی و ارائه خدمات اطلاع رسانی و مرجع به کلیه مراجعان
  • ارائه خدمات عضویت، امانت و تسویه حساب اعضاء
  • برگزاری مستمر کلاسها و کارگاههای آموزشی سواد اطلاعاتی برای اعضای هیات علمی و دانشجویان مقاطع مختلف دانشکده
  • ارائه خدمات مشاوره در زمینه استاندارد سازی کتابخانه در زمینه های فیزیکی، وسایل و تجهیزات
  • تهیه محتوا و روزآمد سازی وب سایت کتابخانه
  • بکارگیری شیوه های نوین کتابداری و اطلاع رسانی و تکنولوژی های پیشرفته اطلاعاتی در جهت استفاده بهینه از نیروی انسانی، منابع و امکانات به منظور اشاعه سریعتر اطلاعات،افزایش دسترسی به آن و عرضه فعالانه خدمات
  • تدوین خط مشی و آیین نامه­ های لازم در ارتباط با خدمات و فعالیت­­های کتابخانه و تهیه برنامه­­ های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت.
  • گردآوری و تجزیه و تحلیل آمار فعالیتهای کتابخانه و ارائه گزارشهای لازم
  • تهیه راهنما و بروشورهایی به منظور آگاه کردن اساتید و دانشجویان از منابع و خدمات کتابخانه
  • آموزش مداوم کارکنان کتابخانه جهت بروز شدن و استفاده از دانش مدرن کتابداری و اطلاع رسانی

چشم انداز:

  • تهیه، سازماندهی ونگهداری منابع چاپی و الکترونیکی معتبر در حوزه علوم پزشکی
  • آموزش، تعلیم و تقویت مهارت های اطلاع یابی دانشجویان واعضای هیئت علمی دانشکده
  • فراهم آوری دستیابی و به کار گیری انواع منابع اطلاعاتی بر اساس احترام به اولویت ها وانتظارات مراجعان وعادات حرفه ای آنها
  • تسهیل در دسترسی به اطلاعات از طریق مشارکت در اشتراک منابع
  • جلب رضایت مراجعه کننده از طریق انتقال منابع و پاسخگویی با کیفیت مناسب
تاریخ به روز رسانی:
1399/02/10
تعداد بازدید:
125
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني بيرجند مي باشد.
Powered by DorsaPortal