واحد نگارش

دبیر کمیته:

خانم مریم محمدیان

ترم 5 فناوری اطلاعات سلامت
 

معرفی واحد

جای درس نگارش در کنکور کجاست؟ 

 

 
 
 
تابحال فکرکرده اید هدف از خلقت انسان چه بوده است؟ و یا رسالت انسان را بررسی کرده اید؟

با یک تحقیق ساده در اینترنت سرانه ی مطالعه کشورهای مختلف جهان را میتوان دید و متوجه شد که میزان مطالعه در ایران بسیار پایین است. چون فرهنگ کتاب و کتاب نویسی و کتاب خوانی را بدرستی درک نکرده ایم. چون فرهنگ مطالعه و حتی نگارش کتاب را از خودمان شروع نکرده ایم.ما میتوانیم به عنوان یک دانشجو سهم کوچکی در ارتقای فرهنگ مطالعه داشته باشیم.

نگارش کتاب به ما اعتبار میدهد، ذهن مارا ورزش میدهد، ایده­های ناب را از ذهن ناخودآگاه ما میگیرد و به ذهن خود آگاه ما معرفی میکند و میتوان با نوشتن کتاب علاوه بر ارتقای فرهنگ خودمان رسالت خود را قبال این جهان انجام داده و یادگاری ارزشمندی به جای بگذاریم.

انسان از ابتدا از خط و نگارش برای ایجاد ارتباط و انتقال مفاهیم به دیگران استفاده میکرده و روز به روز به اهمیت خط و کتابت پی‌ برده است. لذا همواره تلاش میکرده مکتوبات خود را در اختیار همگان قرار دهد. علوم مختلف، هرقدر هم پیشرفت کنند، بازهم نیازمند نوشتن محفوظات و انتقال این علوم به دیگران هستند.

ما نیز در گروه نگارش دانشکده علوم پزشکی فردوس بر آن شده­ ایم تا با استفاده از قلم دانشجویان علاقه‌مند که دستی به نگارش کتاب دارند، با راهنمایی اساتید ارجمند گامی کوچک در راه پیشرفت علمی دانشجویان برداریم.

لذا از کلیه دوستان علاقه‌مند به نویسندگی که مایل هستند دانش خود را ارتقا دهند دعوت به همکاری مینماییم.

تصمیم داریم به دانشجویان عزیز آموزش دهیم تا به شکل اصولی، در زمینه تالیف کتاب وارد عرصه شده و جمع و گروه ما را توانمندتر سازند.